Vanliga frågor

Här har vi samlat svar på vanliga frågor vi får till vår kundtjänst.

Om du har ytterligare frågor så är du välkommen att kontakta oss på info@sinclairs.se

Danskurser

Vad gör jag om jag missar en danslektion?
Du kan ta igen missade tillfällen på en parallellkurs inom samma kursperiod om sådan finns. Maila till info@sinclairs.se så får du hjälp.

Kursen är för lätt/för svår för mitt barn/mig, vad ska jag göra?
Vi hjälper dig att byta kurs till en som passar bättre, maila till info@sinclairs.se så hjälper vi dig.

Den dansstil jag anmält mig till var inte vad jag/mitt barn tänkt mig, vad ska jag göra?
Du får gärna komma och prova en annan danskurs för att se om det passar dig bättre. Maila till info@sinclairs.se så hjälper vi dig.

Den tid jag bokat passar inte längre, vad ska jag göra?
Maila till info@sinclairs.se så hittar vi en kurs som passar tidsmässigt, vi hjälper gärna till med byten så att det ska bli så bra som möjligt för dig.

Mitt barn vill inte gå till dansskolan, vad ska jag göra?
Det är vanligt att barn inte vill avsluta det de just nu håller på med, lek, spel eller annat för att åka till sin fritidsaktivitet. Om du märkt att ditt barn har roligt på danslektionen, ta med barnet till dansskolan ändå. Om ditt barn inte verkar trivas bokar vi gärna en prova-på på en annan kurs och om ni vill avboka kursen kan ni göra det enligt bokningsvillkorens 2 ångerveckor.

Har ni rabatt om jag vill dansa mer?
Ja! Vi har rabatt från och med den tredje kursen. Du hittar information om våra rabatter om du på hemsidan klickar på Danskurser i menyn och därefter Paketpris och rabatter.

Vad ska jag ha på mig?
Här kan du läsa kläd- och skorekommendationer för våra kurser https://sinclairs.se/klader/

Var köper jag Sinclairs träningskläder?
Du beställer och betalar via https://sinclairs.se/shop/

När är det lov?
Klicka på “Danskurser” i menyn på hemsidan så når du länken till Terminsöversikten. Datumen står även i din bokningsbekräftelse och i bokningsvillkoren som du också hittar under “Danskurser” på hemsidan.

Jag har glömt någonting hos er. Var hittar jag det?
I kapprummet finns en låda för kvarglömt, titta där.

Kan jag prova en gång innan jag bestämmer om jag vill fortsätta?
Man kan prova olika stilar på Öppet Hus eller under vår Kompisvecka. Det finns även möjlighet att komma och prova på klasser under terminens gång. Maila info@sinclairs.se för att få hjälp.
När man bokar en kurs har man även enligt bokningsvillkoren 2 ångerveckor om man inte vill fortsätta vilket innebär att man får tillbaka anmälningsavgiften minus kostnaden för 2 tillfällen samt en administrationsavgift. Bokningsvillkoren i sin helhet hittar du på hemsidan om du klickar på Danskurser och därefter Anmälnings- och betalningsvillkor.

Har ni dansläger?
Ja, du hittar våra aktuella läger på hemsidan om du klickar på Läger & Workshops i menyraden.

Får föräldrar vara med på lektionen?
Vi har inte åskådare på våra dansklasser eftersom vi vet av erfarenhet att det stör dansarna. Men på varje kursperiod finns möjlighet att se dansarna, antingen på vår elevuppvisning eller kort “påtittning” på en klass, vi informerar om dessa tillfällen i förväg.

Hur långt innan min klass börjar bör jag vara på plats?
5-10 minuter innan brukar vara lagom. Innan din allra första klass rekommenderar vi att du kommer lite tidigare, cirka 15 minuter innan lektionen startar.

Hur bokar jag en kurs?
På hemsidan klickar du på “Danskurser” och därefter den ålderskategori det gäller. För att boka klickar du på info/boka. 

Hur vet jag om det finns platser kvar på en kurs?
Om det är en grön, gul eller orange prick bredvid kursen finns platser kvar. Röd prick betyder att det är fullt och du får en köplats om du anmäler dig. Om du tittar på din mobiltelefon kan du behöva vrida den i liggande läge för att se färgprickarna.

Friträning
För dig som vill träna extra utan lärare. Våra friträningar är öppna för alla, oavsett om du är elev på dansskolan eller inte. Vid friträning kan dansare som tränar olika stilar vistas i samma sal och man delar på musik och utrymme. Antalet platser är begränsat och föranmälan krävs. Du betalar per gång, med klippkort eller köper ett Friträningskort som gäller för friträning under en hel kursperiod.
Friträning ingår i ditt Platinumkort. Du som har Guldkort kan välja att en av dina kurser som ingår är Friträningskort, då har du fri tillgång till Friträning under aktuell kursperiod.

Var finns bokningsvillkoren?
Bokningsvillkoren som du kunnat läsa och godkänt när du bokade kursen finns i din bokningsbekräftelse. Du hittar dem även under Danskurser i menyn på hemsidan.

Dansläger

När har ni läger?
Vi har dansläger på alla skollov. Klicka på “Läger & Workshops” i menyn på hemsidan så hittar du aktuella läger.

Kan man sätta in sin matlåda i kylen och finns någon på plats som kan hjälpa mitt barn att värma sin mat.
Ja, det finns kylskåp och det finns ledare på plats som är behjälpliga när det är dags att värma och äta lunch.

Ska man ta med matlåda eller köpa mat?
Det bestämmer du som förälder. Ingen vuxen från dansskolan följer med barn som går iväg för att köpa lunch. I Västra Frölunda finns ett gatukök precis utanför, man kan också gå till Frölunda torg. I Solna finns ett gatukök precis i närheten, man kan också gå till Solna centrum. I Mölnlycke finns ett gatukök på Långenäsvägen och man kan också gå till Mölnlycke centrum.

När ska man vara på plats på dansskolan och när ska barnet bli hämtat?
Dansskolan öppnar 8.00 och det är drop-in fram till 10.00. Danslektionerna slutar 16.30 och fram till 17.30 är det drop-out. Undantag är sista dagen på våra Lov-Camps då är det uppvisning för föräldrarna klockan 17.00 och därefter hemgång.

Betalning

Kan jag skjuta upp förfallodatum?
Maila till info@sinclairs.se så hjälper vi dig att flytta fram förfallodatum. Kursen ska vara betald senast när kursperioden startar.

Kan jag delbetala?
Ja. Maila till oss på info@sinclairs.se så hjälper vi dig. För varje delbetalning tar vi ut en administrativ avgift om 60 kronor.

Får jag rabatt om jag dansar mycket?
Ja. Du hittar information om våra rabatter om du på hemsidan klickar på Danskurser i menyn och därefter Paketpris och rabatter.

Jag har inte anmält mig till nästa termin men har ändå fått en betalningsavi, varför?
Alla dansare hos oss är återanmälda till nästa period, detta för att man inte ska förlora sin plats i gruppen.

Jag vill betala med Actiway, hur gör jag?
Meddela oss när du bokar din aktivitet att du vill använda Actiway så ordnar vi det.

Jag har ePassi, hur gör jag för att använda det som betalning?
Du bokar aktiviteten/klippkortet på vår hemsida och anger att du betalar med ePassi. I ePassis app letar du upp oss och betalar för aktiviteten. Vi får då ett meddelande från ePassi som vi kan använda för att ordna betalningen hos oss.

Jag behöver ett kvitto att lämna till min arbetsgivare för friskvårdsbidrag
När du betalar din kurs och betalningen registreras hos oss skickas per automatik ett kvitto till din e-post som du kan lämna till din arbetsgivare.

Sinclairs Flexibel

Hur länge kan jag använda mitt Klippkort för Sinclairs Flexibel?
Ett klippkort gäller i 12 månader från att man köpt det.

Vad händer om jag bokat en klass med Sinclairs Flexibel men blir sjuk eller får förhinder och måste avboka?
Du kan avboka upp till tre timmar innan klassen startar genom att klicka på “Avboka” i den bokningsbekräftelse du fått. Det du betalat för klassen återförs till ditt klippkort eller sätts tillgodo för att använda till kommande aktiviteter hos oss.

Kan jag låta en kompis utnyttja ett av mina klasstillfällen med Sinclairs Flexibel?
Ja, kompisen genomför en bokning åt sig själv och skriver i kommentarerna att ett av dina klipp ska utnyttjas som betalning. Samtidigt mailar du själv till oss på info@sinclairs.se och bekräftar detta så hjälper vi er.

Kan jag boka en fast plats på min favoritklass?
Nej, för att ha en fast/garanterad plats bokar du “Hel period” som inte kan betalas med ditt klippkort.

Övrigt

Hur hittar jag till er?
Om du klickar på “Kontakt” i menyraden på hemsidan ser du vår adress och en karta som visar exakt var dansskolan ligger. Observera att vissa mobiltelefoners kartfunktioner visar fel plats så titta gärna på kartan på vår hemsida för att komma rätt.

Var kan man parkera?
Om du klickar på “Kontakt” i menyraden på hemsidan ser du information om var parkering finns.

Var köper jag Sinclairs profilkläder?
Våra profilkläder hittar du i vår shop, klicka här.

Jag vill bli danslärare, hur gör jag?
Kul! Läs om våra utbildningar här https://sinclairs.se/sinclairs-academy/

Tveka inte att kontakta oss på info@sinclairs.se om du inte hittar svaret på din fråga!